+
+
समाजका कुरा :

तीज : कसले खोज्छ उत्ताउला अनि कसले खोज्छ विरहका गीत ?

बौद्धिक जगत धर्मको विषयमा बोलेर आफूलाई घर, परिवार र समाजमा अर्घेलो बन्न चाहन्न । समाजमा बढ्दो धार्मिक कट्टरताका विषयमा हाम्रो चासो कम छ, तर हामी समाजको निम्छरो वर्गका महिलाहरू माथि प्रश्न थोपरिरहेका छौं, ‘किन तीजमा व्रत बसिरहेका छन् ?’

नारायणी देवकोटा नारायणी देवकोटा
२०८१ भदौ १५ गते ६:५३

आजको महिला पैतृक सम्पत्तिमा समान हक राख्ने, कार्यक्षेत्रमा समान बौद्धिक क्षमता राख्ने, सम्पत्ति कमाउने महिला हो । पुरुषसरह काममा, लुगामा, खानामा, भेटघाट र साथीसंगीसँगको रमाइलोमा स्वतन्त्र व्यक्ति हो । अनि ऊबाट हामीले अपेक्षा भने ‘रुँदैरुँदै बेंसी मेलामा हिंडेकी’ माइत जान नपाएकी, एक छाक मिठो मसिनो खान नपाएका महिलाको गीतको गरिरहेका छौं !

यस वर्ष पनि यूट्युबमा तीजका गीतहरू आउन थालेसँगै तीजको चर्चा फेरि चुलिन थालेको छ । तर, तीजबारे व्याख्या गर्दा एउटा पक्षलाई मात्रै हेरेर पुग्दैन । यससँग जोडिएर आउने सामाजिक सम्बन्ध, धार्मिक परम्परागत वा विश्वास वा बाध्यताका पाटो एकातिर छन् । अर्कातिर यसको आर्थिक पक्ष, पूँजीवादको प्रभाव, महिलाको आर्थिक सशक्तीकरण वा आर्थिक आत्मनिर्भरता र त्यसले बढाएको क्रयशक्ति, बढ्दो बजारसम्मको पहुँचका पक्ष छन् ।

तीजको सांस्कृतिक पक्ष विदेशमा बस्नेलाई नेपाली चाड, नेपाल भित्रै जनजातिहरूको बढ्दो सहभागिता वा संस्कृताईजेसन, तीजको भौगोलिक पक्ष गाउँको तीज र शहरको तीज, तीजका गीतमा छल्किएको यौनिकतालाई पनि तीजका केही महत्वपूर्ण पक्षहरूका रूपमा लिन सकिन्छ । यी विविध पक्षलाई केलाएर हेर्दा तीजका कतिपय पक्ष सकारात्मक लाग्छन् भने कतिपय पक्ष नकारात्मक । कतिपय पक्षले नेपाली समाजको पहिचान निर्माण गर्न विश्वसामु महत्वपूर्ण भूमिका खेलेका छन् भने कतिपय पक्षले परम्परागत पितृसत्तात्मक सोचलाई नै मजबुत बनाइरहेका पनि छन् । यो लेखमा तीजका विविध पक्षलाई केलाउने कोशिश गरिनेछ ।

सामाजिक सम्बन्ध : माइती-चेलीबाट सम्बन्ध विस्तारको अवसरतर्फ

विदेशका विभिन्न शहरमा काम गरिरहेका महिलाहरूका लागि अब तीज आफ्नो देशका मानिस चिन्ने, सम्बन्ध विस्तार गर्ने, राम्रो रोजगारी खोज्ने र आफ्नो पहिचान सुरक्षित गर्ने चाडको रूपमा विकास भएको छ ।

विगतमा परम्परागत ग्रामीण समाजमा तीज माइती र चेलीको चाडको रूपमा परिचित थियो । वर्ष दिनमा एकपटक भए पनि माइती जाने र बाल्यकालका साथीहरूसँग भेटघाट गर्ने, आमा वा माइतीले पकाएको मिठो–मसिनो खाने चाडको रूपमा तीज थियो । विविध कारणले अब तीज तीन दशक अगाडि जस्ता लर्को लगाएर छोरी चेलीहरू तीज मान्न माइत आउँदैनन् । आएका चेली पनि पहिलाको जस्तो गाउँका चौतारीमा दिनभरि गीत गाउँदैनन् । शहरमा तीज माइती–चेलीबाट अगाडि बढेर सामाजिक सम्बन्ध विस्तार र मजबुत बनाउने अवसरको रूपमा प्रकट हुन थालेको छ । एकै पेशा वा कार्यालयमा कार्यरत महिलाहरूबीच आत्मीयता बढाउने अवसर बनेको छ ।

बीस वर्ष अगाडिदेखि चिनेकी मेरी एक जना युवा नेता साथी हुनुहुन्छ, गीत वा नृत्यमा खासै मन नबस्ने । तर, उहाँको लागि भदौ महिना तीजको महिना हो । हरेक दिनजसो उहाँ तीजको कार्यक्रममा जानुहुन्छ, सरकारी क्याम्पसका विद्यार्थी संगठनले गर्ने कार्यक्रम, महिला अधिकारमा काम गर्ने एनजिओका कार्यक्रम, पेशागत संगठनका कार्यक्रम, पार्टीभित्रका विभिन्न संगठनका कार्यक्रम र सामूहिक रूपमा हुने साथीहरू, कमरेड, गुटका तीज भेटभाट सबै भ्याएपछि उहाँले पारिवारिक रूपमा पनि तीज मान्नुहुन्छ ।

सुरु–सुरुका वर्षमा मलाई लाग्थ्यो ‘के गरेको होला, कत्ति सकेको होला !’ पछि मैले बुझें यो त सम्बन्ध विस्तार गर्ने र नवीकरण गर्ने प्रक्रिया रहेछ । मुख देखाइरहनुपर्ने, भेटिरहनुपर्ने, अपडेट भइरहनुपर्ने, दुई–चार दिन नदेखिए कसैले खोजीनिती नगर्ने, मुख देखिरहे बल्ल गणना हुने, चुपचाप गम्भीर काम गरिरहेका मानिसको खैखबर नलिइने समाजमा यस्तो गर्नु जरूरी पनि छ । धेरैले मेरी साथीले जसरी महिनैभरि तीज मान्दैनन् तैपनि ‘महिना अघिदेखि तीज लाग्यो’ भनेर हामी जसले भनिरहेका छौं, मेरै साथी जस्ता केही मानिसलाई देखेको आधारमा भनिरहेका छौं ।

धार्मिक विश्वास र बाध्यता

तीजलाई हिन्दु नारीहरूको महान् चाड भन्ने गरिन्छ । समाजमा धर्म किन छ, महानताका भाष्य कसले निर्धारण गर्छ भन्ने बारेमा व्याख्या गर्न यो लेखमा सम्भव भएन । सीमान्तीकरणमा परेका मानिसका लागि धर्म एउटा बाँचिरहने सहारा हो, त्यसलाई नशा हो भन्न पनि सकिन्छ, विश्वास भन्न पनि सकिन्छ । त्यो विश्वास वा नशा महिलालाई नै किन चाहिन्छ भन्ने सवाल आफ्नै ठाउँमा छ । कैयौं महिलाका लागि आज पनि तीज धार्मिक विश्वासको चाड हो, महिलाहरू पाप र पुण्यमा विश्वास गर्न किन अभिशप्त छन् ?

बौद्धिक जगत धर्मको विषयमा बोलेर आफूलाई घर, परिवार र समाजमा अर्घेलो बन्न चाहन्न । समाजमा बढ्दो धार्मिक कट्टरताका विषयमा हाम्रो चासो कम छ, तर हामी समाजको निम्छरो वर्गका महिलाहरू माथि प्रश्न थोपरिरहेका छौं, ‘किन तीजमा व्रत बसिरहेका छन् ?’ म धर्मलाई माक्र्सकै भाषामा ‘निम्न वर्गको लागि अफिम’ बुझ्छु । किन महिलाहरू आफ्ना अधिकारका लडाईंमा भन्दा धर्म–कर्ममा लागिरहेका छन् भन्ने विषय अहिलेको लागि नीतिनिर्माण गर्नेले सोच्न, अध्ययन–अनुसन्धान गर्न र बहस गर्नुपर्ने सवाल हो ।

भर्खरै एक प्राध्यापकले दिएको अभिव्यक्ति सामाजिक सञ्जालमा भाइरल छ, ‘दश वटा रिलमा सात वटा रिल अश्लील’ भन्ने । एउटा बौद्धिक व्यक्तिले थाहा पाउनुपर्ने कुरा के हो भने सामाजिक सञ्जालमा अल्गोरिदम भन्ने चिज पनि हुन्छ । हामी जे–जस्ता सामग्री हेर्छौं हाम्रा टाइमलाइनमा त्यस्तै सामग्री बढी आउँछन्

अर्कोतर्फ धर्ममा अर्थात् पाप–पुण्यमा विश्वास नगर्ने महिलाको ठूलो हिस्साले पनि तीजको व्रत बस्ने गर्छन् । तीजको व्रत नबस्दा समाजले सोध्ने प्रश्नहरूको जवाफ दिइरहनुभन्दा एक दिन व्रत बसिदिन जाति भन्ने कैयौं महिलाहरूलाई म नजिकबाट चिन्दछु । ‘श्रीमान्को दीर्घायुको लागि एक दिन भोकै बस्न नसक्ने’ महिला पितृसत्ताले गाँजिएको समाजका लागि खास गतिली बुझिन्न, भलै उसले श्रीमान्का हर पक्षमा साथ दिएकी होस्, सहयोग गरिरहेकी होस् !

मनमा राम्रो नराम्रो जेसुकै होस्, घरपरिवार र श्रीमान्सँगको सम्बन्ध जस्तोसुकै होस्, नेपालको हिन्दु समाज सपक्क साडी लगाएकी, एक लुम पोते र सिउँदोमा धेरैथोरै सिन्दुर लगाएकी महिलालाई गतिली भनेर बुझ्छ । त्यसैले एक लुम पोते, एक धर्काे सिन्दुर वा एक दिनको व्रतका कारण सम्बन्ध बिगार्न भन्दा ‘चुपचाप व्रत बसिदिने’ महिलाहरू छन् । समाजले बनाएको असल महिलाको कसीमा अब हिन्दु ब्राह्मण, विपरित लिंगी महिला मात्रै छैनन्, बौद्ध धर्म वा प्रकृतिपूजक, जनजाति महिला, समलिंगी महिला पुरुष पनि छन् । असल नारित्व वा खराब नारित्वको भाष्य कसले निर्माण गरिरहेको छ ? किन नारित्वको परीक्षा दिनु परिरहेको छ त्यो अर्को खोज र बहसको विषय हो ।

सांस्कृतिक पक्ष : कतै संस्कृताईजेसन कतै नेपाली पहिचान

सांस्कृतिक पक्ष सधैं सन्दर्भपरक हुन्छ । सन्दर्भ अनुसार यसका अर्थ फरक हुन्छन् । तीजको सांस्कृतिक पक्षलाई हेर्ने हो भने, यसरी हेर्दा नेपाल भित्र तीज खासगरी हिन्दु धर्मका शिवमार्गी केही जाति बाहुन, क्षत्री र केही मगरहरूको महत्वपूर्ण चाड हो । तर, विदेशमा बस्ने धेरै जुनै जातिका नेपालीको लागि यो एउटा नेपालीपन, नेपाली खाना, पहिचान बोकेको चाड पनि हो ।

हिन्दु महिलाको महान् चाडबाट नेपाली चाडको रूपमा विदेशमा बस्ने धेरै नेपालीका लागि अब तीज आफ्नो पहिचानको चाडको रूपमा विकास हुँदै गएको छ । ग्रामीण समाजमा तीज अहिले पनि माइती चेलीको चाड हो । तर, त्यही गाउँबाट विकसित देशका शहरहरूमा काम गरिरहेका महिलाहरूका लागि अब तीज आफ्नो देशका मानिस चिन्ने, सम्बन्ध विस्तार गर्ने, राम्रो रोजगारी खोज्ने र आफ्नो पहिचान सुरक्षित गर्ने चाडको रूपमा विकास भएको छ । त्यसरी सामाजिक सम्बन्ध विस्तार गर्ने र तीज मनाउनेमा हिन्दु धर्म मान्ने मानिस मात्रै छैनन्, बाहुन क्षेत्री वा पहाडे महिला मात्रै छैनन् ।

तीजको कलाको पक्ष अर्थात् तीज गीत

तीज भन्ने वित्तिकै धेरैको मनमा आउने कुरा तीज गीत हुन् । सामन्ती पितृसत्ताले गाँजेको, महिलालाई शिक्षा र अधिकारविहीन लाचार र बिचरा बनाइएको चार-पाँच दशक अगाडिको समयका गीतमा विरहका स्वर बाक्लै सुनिन्थ्यो । तीन दशक अगाडि अलिअलि शिक्षाको उज्यालो पाउन थालेपछि तीज गीतमा अधिकारका आवाजले बढी स्थान पाउन थाले । त्यसबखत गीत मार्फत खोजिएका कैयौं अधिकार आज संविधानतः महिलालाई प्राप्त छन् । हिजो अधिकारका लागि गीत गाउने पुस्ताका महिला नीतिनिर्माण र बजेट विनियोजन गर्ने ठाउँमा पुगेका छन्, भलै महिलालाई कानुनमा भएका ती अधिकार लिन उत्तिकै सकस छ ।

नेपालको संविधान र कानुनहरूले महिलालाई धेरै हदसम्म पुरुष सरह नागरिक मानेको छ । त्यो पुरुष सरहको नागरिक काममा, लुगामा, खानामा, भेटघाट र साथीसंगीसँगको रमाइलोमा स्वतन्त्र व्यक्ति हो । त्यो पैतृक सम्पत्तिमा समान हक राख्ने, कार्यक्षेत्रमा समान बौद्धिक क्षमता राख्ने, सम्पत्ति कमाउने महिला हो । अनि ऊबाट हामीले अपेक्षा भने ‘रुँदैरुँदै बेंसी मेलामा हिंडेकी’ माइत जान नपाएकी, एक छाक मिठो मसिनो खान नपाएका महिलाको गीतको गरिरहेका छौं !

समाजको अर्को चिन्ता ‘तीजका गीत उत्ताउला भए’ भन्ने छ । किन तीजमा कथित उत्ताउला (उत्ताउलो र शालीनको मानक के हो भन्ने प्रश्न त छँदैछ) गीत निस्कन्छन् ? यसको छोटो उत्तर ‘मान्छेको चाहना त्यस्तै गीत सुन्ने छ’ भन्ने आउँछ । भर्खरै एक प्राध्यापकले दिएको अभिव्यक्ति सामाजिक सञ्जालमा भाइरल छ, ‘दश वटा रिलमा सात वटा रिल अश्लील’ भन्ने । एउटा बौद्धिक व्यक्तिले थाहा पाउनुपर्ने कुरा के हो भने सामाजिक सञ्जालमा अल्गोरिदम भन्ने चिज पनि हुन्छ । हामी जे–जस्ता सामग्री हेर्छौं हाम्रा टाइमलाइनमा त्यस्तै सामग्री बढी आउँछन् । कतै हामी त्यही हेर्दै, त्यसैलाई गाली गर्दै गरिरहेका त छैनौं ? किनभने, सामाजिक सञ्जालमा, पार्टी प्यालेसमा त अरू गीत पनि बजिरहेका छन् ।

तीजका अहिले उत्ताउला भनिएका अधिकांश गीतहरू तीस वर्ष अगाडि आमाहरूले रत्यौतीमा गाउने नाच्ने गीतहरू छन् । ती रत्यौलीका गीत किन तीजका गीतमा बदलिए भन्ने कुरा साइकोलोजीका मानिसले व्याख्या राम्ररी गर्न सक्दछन् । तर, के भन्न सकिन्छ भने महिलालाई पनि रसरंग चाहिन्छ र अब महिलाका बीचमा मात्रै गाउने रत्यौलीको स्पेस धेरै हदसम्म बाँकी पनि छैन । महिला मात्रै भेट हुने ठाउँ, उनीहरूले खुलेर रसरंग गर्ने ठाउँ तीजका दर कार्यक्रम बन्दैछन् ।

उत्ताउला भनिएका गीतमा लगाइएका छोटा कपडा पनि टिप्पणीको घेरामा छन् । तर, अचम्मलाग्दो कुरा के भने आफ्ना घरका महिला सदस्य वा आफैं विदेश वा स्वदेशमा छोटा लुगा लगाएका फोटा सामाजिक संजालमा हालेका व्यक्तिलाई तीजको गीतमा नाचेका युवतीको लुगा अर्धनग्न लागिदिन्छ । गएको नीति तथा कार्यक्रममा हरेक स्थानीय तहमा हर्मोनल चक्की (जसमा स्तनको आकार बढाउने वा घटाउने पनि पर्छ) उपलब्ध गर्ने कुरा उल्लेख गरिएको छ । सँगै हामी यूट्युबमा बज्ने गीतमा नाच्ने महिलाहरूले साडीमाथि मजेत्रोको सप्को हालुन् भन्ने चाहना पनि पालेर बस्छौं ।

गाउँको र शहरको तीज

हरितालिका र ऋषिपञ्चमीका दिन दिने बिदाले बरु महिलाहरू श्रीमान्का लागि व्रत बस्ने र महिनावारीलाई पाप कटाउनुपर्ने महत्वलाई स्थापित गर्छ । यस्तो अमिल्दो बिदाको व्यवस्थाले उल्टै महिलाको आत्मसम्मानमा चोट पुर्‍याउने काम गर्छ भन्ने कुरा के बिदा दिने निकायका मानिसहरूलाई कहिल्यै महसुस भएको छैन ?

आज हामी काठमाडौं बसेका, अलिकति पढेलेखेका मध्यम वर्गका मानिसहरूले महँगा फोन सेटमा यूट्युबमा घन्किएका गीत र आफ्नो वरपरका पार्टी प्यालेसमा महिलाहरूले दर खाएको देखेर तीजमा जस्ता पनि गीत गाउन थालिएको र महिलाले महिनौं तीज मनाउने गरेको व्याख्या गरिरहेका छौं । यो व्याख्या कुनै गम्भीर खोजको निष्कर्ष नभई हाम्रै वरपरका मानिस र हामीले हेरिरहने अनलाई प्लेटफार्ममा आधारित छ भन्न कुनै धक मान्नुपर्दैन ।

तर, काठमाडौंमा पनि सबै महिला भदौ महिनाभरि तीज मान्दै हिंड्छन् भन्ने होइन । धेरैजसो कामकाजी महिलाहरूले तीजका दुई तीन वटा कार्यक्रम भ्याउँछन्, परिवार र कार्यस्थलसँग सम्बन्धित नजिकका आफन्त र साथीभाइसँग । त्यो दरमा महिलाले खीर खान्छन् कि पुलाउ खान्छन् वा मोमो खान्छन् ? दही, लस्सी वा मोही पिउँछन् कि वाइन पिउँछन् त्यो नितान्त व्यक्तिगत र आफ्नो समूहमा भर पर्ने कुरा हो । कति महिलाहरू यिनै तीजका कार्यक्रममा पनि जाँदैनन्, जाने अवसर वा फुर्सद पनि पाउँदैन । कैयौंले जाने ठाउँ पनि पाउँदैनन् ।

गाउँतर्फ फर्केर हेर्ने हो भने, गाउँको तीज धेरैका लागि आज पनि उस्तै छ । आज पनि कैयौं महिला आर्थिक रूपमा श्रीमान्मा निर्भर छन् । थोरै भए पनि माइतीको भरथेगको आशमा छन् । दैनन्दिनको कामको बोझबाट थोरै भए पनि मुक्ति, बाल्यकालका साथीसंगीसँगको भेटघाट, नयाँ लुगा र चिटिक्क परेर गरिने नाचगानको रमाइलोले दिने नयाँपन तीजसँग जोडिएर आउँछ ।

व्यापारिक पूँजीवादको प्रभावदेखि महिलाको सशक्तीकरणसम्म

‘तीज भड्किलो भयो’ भनेर मानिसहरूले भन्ने गरेको सुनिन्छ । यो व्याख्याका आधारहरू प्रायः महिलाका नयाँ साडी, पार्टी प्यालेसका सामूहिक नृत्य र कहींकतै छुस्स आउने वाइन वा बियरका फोटोहरू हुन् । यसरी व्याख्या गर्नेलाई थाहा हुनुपर्ने कुरा अहिले काठमाडौंले (पूरै नेपालले होइन) बाँचिरहेको युग व्यापारिक पूँजीवादको हो । यहाँ के बिक्छ बजारले त्यही बिक्री गर्छ । पशुपतिनाथको मन्दिरमा बलि चढ्दैन तर बलिको प्रतिरुप मानिने नरिवल प्रसादको रूपमा किनबेच चल्छ । आजभोलि तीजमा सामूहिक रुपमा किन्दा बाह्र सयको साडी आठ सयमा आउँछ । अनि हामी साडी किन्छौं, खासै नलगाउनेले पनि एक सेट चुरा पोते किन्छौं । किन किन्ने ? भन्दा राम्रो लागेर । त्यो राम्रो लाग्नु भनेको चार जनाको परिवार भएको घरमा दर्जन कप सेट किन्नु जस्तै हो । वा बजारमा आएको नयाँ मोडलको मोबाइल किन्नु जस्तै हो । अलि धनीका लागि चार–पाँच शहरमा घरघडेरी जोड्नु वा हरेक दशैंमा गाडी फेर्नु जस्तै हो ।

जुन कुरा नभए पनि चल्छ त्यो हामी किन किनिरहेका छौं ? राम्रो लागेर । राम्रो किन लागेको भन्दा बजारमा फेसन आएर । माक्र्सको भाषामा भन्दा फेटिसिजम भन्न सकिन्छ, वस्तुमा आधारित विलासिता । यो विलासिताको दलदलबाट उम्किने हो कि होइन ? आफू विलासिताको दलदलमा भासिएर अर्को माथि औंला ठड्याउनु नैतिकता हो कि होइन ? विलासिताको दलदलमा नभासिएका मानिसलाई हेर्ने तपार्इंको नजरिया के हो ? हर प्रबुद्ध व्यक्ति आफैंले आफूलाई सोध्नुपर्ने यो आजको प्रश्न हो ।

आर्थिक पक्षमा जोडिने अर्को सवाल हो ‘तीजको दर पार्टी प्यालेसमा भयो’ भन्ने । साथमा भुल्न नहुने कुरा के छ भने शहरका साँघुरा घरमा दश जना मानिसलाई भेला पार्नु अप्ठेरो हुने अवस्था छ । शहरका घर वा कोठा सबैलाई चिनाउनु दिनभरि चाबी लगाएर हिंड्नुपर्ने परिवारको सुरक्षा र गोपनीयताको सवाल पनि जोडिन्छ । पहिले बिहेका कार्यक्रम पनि घरमै हुन्थे । पार्टी प्यालेसमा हुने तीज विशेष गरी पेशासँग जोडिएका संघसंस्थाहरूले आयोजना गरेका हुन्छन् वा साथीहरूबीच रकम उठाएर मानिरहेका छन् । संघ–संस्थाका कार्यक्रममा माने पनि आफैंले साथीबहिनी बोलाएर माने पनि वा साथीहरूको बीचमा उठाएर तीज माने पनि महिला अब अलिअलि आर्थिक रूपमा सबल बन्दै गएका छन् भन्ने हो । अर्थसँग महिलाको सम्बन्ध जोडिंदै गएको छ भन्ने हो ।

तीजको बिदा र पितृसत्ताको निरन्तरता

तीजमा खड्किरहने एउटा पक्ष हो, दरखाने दिनमा नभएको सरकारी बिदा । तीजलाई हिन्दु महिलाको महान् चाड पनि भन्ने गरिन्छ र यो चाडको मूल मर्म केही दिन माइत जानु, माइती र बाल्यकालका साथीहरूसँग रमाइलो गर्नुसँग जोडिन्छ । दर खाने दिनमा आमा वा भाउजूको हातबाट बनेको मीठोमसिनु खानुसँग जोडिन्छ । तर, सरकारले महिलाहरूका लागि तीजको दर खाने दिनमा बिदाको व्यवस्था गरेको छैन । बरु, भोलिपल्टको व्रत र ऋषिपञ्चमीको दिनमा बिदा दिन्छ । तीजमा गरिएको यस्तो बिदाको व्यवस्थाले घर बाहिर काम गर्ने महिलाहरूले माइतीसँग बसेर दर खाएर तीज मनाउन पाउँदैनन् । बरु, दर खाने दिन पनि कार्यालयको काम खुरुखुरु गर्नु परिरहेको हुन्छ ।

हरितालिका र ऋषिपञ्चमीका दिन दिने बिदाले बरु महिलाहरू श्रीमान्का लागि व्रत बस्ने र महिनावारीलाई पाप कटाउनुपर्ने महत्वलाई स्थापित गर्छ । यस्तो अमिल्दो बिदाको व्यवस्थाले उल्टै महिलाको आत्मसम्मानमा चोट पुर्‍याउने काम गर्छ भन्ने कुरा के बिदा दिने निकायका मानिसहरूलाई कहिल्यै महसुस भएको छैन ?

माथि उल्लेख गरिएका तीजका केही मुख्य पक्षहरू हुन् । यी विविध पक्षहरूमा केलाई हेर्ने, कहाँ बसेर हेर्ने, आफ्नो विश्लेषणको दायरा कत्रो बनाउने भन्ने फेरि पनि व्यक्तिमा भर पर्ने कुरा हो । हामी आफ्ना आफ्ना बुझाइ र दायराका आधारमा विश्लेषण गरिरहेका छौं ।

लेखकको बारेमा
नारायणी देवकोटा

देवकोटा समाजशास्त्री हुन् ।

यो खबर पढेर तपाईलाई कस्तो महसुस भयो ?
Khusi chhu

खुसी

Dukhi chhu

दुःखी

Achammit chhu

अचम्मित

Utsahit Chhu

उत्साहित

Akroshit Chhu

आक्रोशित

प्रतिक्रिया

भर्खरै पुराना लोकप्रिय
Advertisment

छुटाउनुभयो कि ?